Utorok 11.03.2025 19.00 h, Malá sála SF, cyklus P
Piesňový večer
Slávka Zámečníková soprán – Matthias Samuil klavír
Slávka Zámečníková soprán
Matthias Samuil klavír
Gabriel Fauré Chanson d’amour, op. 7 č. 1
Les berceaux, op. 23 č. 1
Au bord de l’eau, op. 8 č. 1
Après un rêve, op. 7 č. 1
Notre amour, op. 23 č. 2
Amy Beach Three Shakespeare Songs, op. 37
Franz Liszt Consolation č.3 Des dur, S. 172
Erich Wolfgang Korngold Four Shakespeare Songs, op. 31
Maurice Ravel Chanson française, M. A 17 č. 2
Claude Debussy Nuit d’étoiles, L. 4
Francis Poulenc Les chemins de l’amour, FP 106
Enrique Granados 12 Danzas españolas (výber)
Eduard Toldrà Abril
Fernando Obradors Canciones Clásicas Españolas
Pieseň a piesňové cykly boli symptomatickým fenoménom hudby 19. storočia. Po Franzovi Schubertovi sa piesňou zaoberali azda všetci skladatelia. Gabriel Fauré bol v tejto oblasti
obzvlášť produktívny a takisto progresívny. Jeho prístup k harmónii veľmi silne inšpiroval Mauricea Ravela aj Claude Debussyho pri realizácii ich reformy. Iným inšpiračným zdrojom bola v oblasti hudobnej drámy aj piesne literárna tvorba Williama Shakespeara. Americká skladateľka Amy Beach a Erich Maria Korngold, ktorého osudy takisto súvisia so Spojenými štátmi a Hollywoodom, vzdali alžbetínskemu dramatikovi hold. Francis Poulenc vytvoril fúziu „romantického“ modelu piesne s povestným francúzskym chansonom. Katalánci Enrique Granados, Eduard Toldrá a Fernando Obradors zasa čerpali z miestneho hudobného koloritu. Pieseň výrazne ovplyvnila aj iné žánre, o čom svedčí aj kolekcia Consolations Franza Liszta.